Kasparia

Nettbasert læremiddel i matematikk for mellomtrinnet. (Het Babilani da jeg jobbet med det, men byttet navn til Kasparia kort tid etter).

Læremiddelet skal engasjere elevene til læring ved tiltalende design og interaktive oppgaver. Læremidlene hadde som mål å ha det vi i dag kaller universell utforming.

Babilani var en eget univers som brukte elementer som fantasy og spill. De ulike stedene i universet hadde fortellinger og interaktive elementer som blant annet animasjoner og spill.  Men det var også mer tradisjonelle oppgaver i form av utskriftbare arbeidsark. Jeg jobbet i et tverrfaglig team og hadde jevnlige iterasjoner gjennom hele prosessen fra idé frem til konsept.

Jeg hadde ansvar for behovskartlegging og brukertesting, noe jeg gjentok jevnlig gjennom hele utviklingen. Jevnlige iterasjoner var viktig, slik at de ulike elementene kunne testes ut, og evt korrigeres underveis i forløpet. Jeg jobbet tett med utviklere, forfattere, designere og illustratører gjennom hele prosessen.

I tillegg til brukeranalyser jobbet jeg med informasjonsarkitektur, content management og prototyping. Jeg lagde også utskriftbare arbeidsark og jobbet med forfatter på utvikling av manus.

Publiseringssystem: Cims Client (intern publiseringsløsning)

 

Legg igjen en kommentar

Kristin Svendsen | Kasparia
class="pirenko_portfolios-template-default single single-pirenko_portfolios postid-715 samba_theme samba_left_nav samba_left_align samba_responsive wpb-js-composer js-comp-ver-5.0 vc_responsive"