Nye digitale systemer til Drammensbadet

Utgangspunktet for dette prosjektet er at Drammensbadet hadde behov for nytt billett-/ adgangssystem. Systemet de har er gammelt og fungerer ikke optimalt.

Formålet med prosjektet er å anskaffe mer moderne og brukervennlige systemer. Det kommer også flere nye bad nærområdet snart, og da vil Drammensbadet få flere konkurrenter.

Gjennom innsiktsarbeidet viste det seg at det er behov for fornying av flere systemer enn billett og adgangssystemet. Systemene som brukes i hele anlegget snakker ikke sammen, og mange oppgaver krever mange manuelle operasjoner. De ansatte får ikke gjort det de skal på en effektiv og god måte.

Prosjektet har kartlagt behov for å sikre at vi anskaffer en løsning som dekker behovene til ansatte og gjester, og sørger for at de får gjort den jobben de skal. Erfaringene vil kunne danne grunnlag for hvordan man jobber med anskaffelse av helhetlige systemer fremover. Det vil også gi nyttige erfaringer rundt adgangs og besøkshåndtering.

 

Mitt arbeid i prosjektet:

 

  • Identifisering og kartlegging av behov
  • Feltarbeid
  • Observasjon
  • Intervjuer
  • Brukerreise
  • Workshop med ansatte på Drammensbadet
  • Presentasjon av innsiktsarbeidet på dialogkonferanse (film kan ses her)
  • Deltakelse på en-til-en møter med leverandører
  • Bistå innkjøpsavdelingen med utforming av kravspesifikasjoner.

 

Dato
mars 19, 2017

Legg igjen en kommentar

Kristin Svendsen | Nye digitale systemer til Drammensbadet
class="pirenko_portfolios-template-default single single-pirenko_portfolios postid-1217 samba_theme samba_left_nav samba_left_align samba_responsive wpb-js-composer js-comp-ver-5.0 vc_responsive"